Serix Online – Din Portal för alla Behov

Serix Online är din dedikerade beställningsplattform som är tillgänglig när det passar dig, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året. I denna portal kan du enkelt beställa olika typer av personliga kort, såsom FotoID-kort, nyckelbrickor, passerkort och tillbehör.

Som kund har du full insyn i hela processen, från beställning till leverans. Här erbjuds även en attestfunktion där beställningar måste godkännas av en auktoriserad person innan de går vidare till produktion. Vår produktion är redundant, med kapacitet både på vårt kontor i Stockholm och i Ronneby, där vi årligen producerar 4 miljoner credentials med tillhörande tillbehör.

Utöver detta erbjuder beställningsportalen även möjligheten att läsa av chipnummer för en smidig integration i passersystem. För kunder som önskar integrera kortbeställning från sina egna system finns ett modernt API tillgängligt som erbjuder alla funktioner som finns tillgängliga på webbportalen. För återförsäljare finns möjligheten att skräddarsy portalen efter sina egna behov och hantera sina kunders utbud och prissättning.

Serix Online har blivit en framgångssaga, med över 40 000 företag som idag använder tjänsten för att göra sina beställningar.

Välj bland våra fördefinierade layouter eller skapa en egen design som matchar er grafiska profil. Vi kan även enkelt hantera specifika kodningar eller avläsningar för dina kort.

En registreringsavgift på 1 200 kronor faktureras vid registrering i systemet. Därefter betalar du endast för de kort du faktiskt beställer.

Serix Online – I Tre Enkla Steg

Snabbt – Enkelt – Säkert

  1. Skapa ett Konto: För att komma igång behöver ni först skapa ett konto. Vi behöver företagets namn- och adressuppgifter samt er logotyp. Vid registreringen väljer ni den kortlayout som passar er bäst och specificerar om ni önskar någon RFID-teknik i kortet.
  2. Malldokument och Inloggning: Efter att vi har skapat era malldokument får ni via e-post inloggningsuppgifter till ert konto på hemsidan. Detta tar vanligtvis bara någon dag. Därefter kan ni omedelbart börja beställa era ID-kort.
  3. Registrering och Beställning: En registreringsavgift på 1 200 kronor faktureras när ni är upplagda i systemet. Därefter betalar ni endast för det ni beställer. Vi på Serix kontaktar er personligen för att gå igenom alla detaljer och säkerställa att allt är som ni önskar.

Är det verkligen säkert att beställa via internet?

När ni skickar era kortbeställningar till Areff skyddas informationen av en mycket kraftfull kryptering, som är unik för varje beställare. Filens äkthet kontrolleras automatiskt vid kortproduktionen. Sedan vår start 1998 har vi tillverkat flera hundra tusen kort på detta säkra sätt.

Leveranstider:

– FotoID-kort skickas inom 3 arbetsdagar.*

– Batchbeställningar på <1000st skickas inom 5 arbetsdagar.

– Batchbeställningar på >1000st skickas enligt behov (oftast inom 5 arbetsdagar, men ta hänsyn till eventuella stora order).

– Kameradekaler skickas inom 5 arbetsdagar.

– Kameraskyltar skickas inom 10 arbetsdagar.

*Beställningar som görs före kl. 15.00 skickas inom tre arbetsdagar. Beställningar som görs efter kl. 15.00 skickas inom fyra arbetsdagar.

Eget Korttillverkningssystem

Våra användarvänliga program, tillgängliga på svenska, hjälper till att hålla ordning på kortens innehåll och utformning. De är utformade med hänsyn till vår långa erfarenhet av korttillverkning. Alla typer av kortskrivare, kameror och kodare kan integreras med systemet. Standardfunktioner inkluderar kodning av magnetband, hantering av streckkoder och RFID-chip av typen Mifare. Våra program innehåller även en dedikerad layout-editor för att skapa egna kortlayouter med lätthet och mycket mer.

ID Enterprise

Med programvaran ID Enterprise kan du designa ID- och behörighetskort fritt, med möjlighet att inkludera foto, bakgrundsbilder, logotyper samt person- och kortuppgifter. ID Enterprise är utvecklat med grund i vår långa erfarenhet av ID-korttillverkning.

ID Express

Ett Windows-program för skapande av ID-kort, behörighetskort och passerkort. Programmet inkluderar en komplett layouteditor och erbjuder även tilläggstjänster som ID Badge för utskrift av tillfälliga kort och hantering av numrerade kortserier.

I vår webbshop hittar du kompletta paket med programvaror, utrustning och förbrukningsmaterial för en effektiv hantering av kortproduktion.

För att börja beställa behöver ni först skapa ett konto. Vi behöver företagets namn- och adressuppgifter samt er logotyp. Vid registreringen väljer ni den kortlayout som passar er bäst och specificerar om ni önskar någon RFID-teknik i kortet.

När era malldokument är skapade får ni inloggningsuppgifter till ert konto via e-post. Detta tar vanligtvis någon dag. Därefter kan ni omedelbart börja beställa era ID-kort.

En registreringsavgift på 1 200 kronor faktureras när ni är upplagda i systemet. Därefter betalar ni endast för de kort ni faktiskt beställer. Vi på Areff kontaktar er personligen för att gå igenom alla detaljer och säkerställa att allt är som ni önskar.

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig