De små, små detaljerna som gör det


Funktion är viktigt, men inte allt. Utformning, känsla och – inte minst – service kan ha en avgörande betydelse i valet av en vara, produkt eller tjänst. Samarbetet mellan lås- och larmspecialisten PM Larm och Areff Systems vittnar om vad de till synes små detaljerna betyder för en stabil och givande kundrelation.

Enklare och säkrare

I drygt 20 år har PM Larm hjälpt bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag med att installera, underhålla och reparera olika slags tekniska säkerhetssystem. Idag står RFID-baserade passerkontrollsystem för en betydande del av bolagets omsättning.

”Införandet av elektroniska system med passerkort eller nyckelbrickor med RFID-taggar har inneburit att hantering och administration har blivit både enklare och säkrare”, säger Pelle Mattsson, VD för och ägare av PM Larm: ”Tidigare kunde en förkommen eller stulen nyckel betyda att massor av lås fick bytas ut och alla som skulle ha tillgång till lokalerna var tvungna att få nya nycklar. Det blev givetvis väldigt dyrt. En borttappad bricka kan däremot snabbt och enkelt inaktiveras till en bråkdel av kostnaden.”

”Bäst av allt är emellertid att alltid mötas av inställningen att allting går att ordna. När vi sedan vänder oss till Areff så vet vi att de ordnar det – snabbt och utan knussel. Vad mer kan man begära?”
Pelle Mattsson, VD och ägare PM Larm

”I början var brickorna lite klumpiga och om de skulle graveras eller anpassas på något sätt var möjligheterna för det mesta väldigt begränsade. Allt extra blev krångligt och tog dessutom lång tid att få gjort”, berättar Pelle. ”Ändå handlade det så pass enkla saker som att trycka en logga eller gravera in lite fler bokstäver eller siffror på nyckelbrickan.”

Snabbare och flexiblare

”Så vi började leta efter en leverantör som var lite snabbare och flexiblare. År 2012 kom vi i kontakt med Areff och sedan dess fungerar även den delen helt friktionsfritt.” Leverantörsbytet hade också en annan fördel, enligt Pelle: ”Areff hade brickor med en annorlunda, elegantare design, vilket gjorde dem väldigt populära hos våra slutkunder.”

”Varje år köper vi omkring 10 000 taggar av olika slag och även om vi inte är någon av deras största kunder så är folket på Areff alltid väldigt tillmötesgående och behjälpliga”, försäkrar Pelle. ”Leveranssäkerhet och servicenivå är den högsta tänkbara.”

Bäst av allt är emellertid att alltid mötas av inställningen att allting går att ordna. ”Det händer att kunder insisterar på att de ska ha något speciellt, ibland ganska mycket text, på deras nyckelbrickor. När vi sedan vänder oss till Areff så vet vi att de ordnar det – snabbt och utan knussel”, säger Pelle Mattsson på PM Larm: ”Vad mer kan man begära?”

Om PM Larm

PM Larm & Passagesystem har funnits på marknaden sedan år 1999. Grundaren och ägaren Pelle Mattsson har med åren utvecklat och utvidgat verksamheten. Idag har bolaget elva anställda och dess kunder återfinns företrädesvis i Stockholm och Uppsala med omnejd. Förutom att installera och underhålla RFID-baserade passersystem erbjuder PM Larm bland annat installation av inbrottslarm, montering av dörrstängare och dörrautomatik samt mekaniska och elektriska lås.

www.pmlarm.se

Vill du veta mer?

 

Ett kort mejl är första steget mot lösningen du söker. Annars går det lika bra att ringa.

Kontakta oss